niedziela, 19 listopada 2017

WSZYSTKO O CELLULICIE

Cellulit jest chyba zmorą każdej kobiety, dotyczy też tych, które są aktywne fizycznie. Jest to stan skóry, w którym możemy zauważyć pewne zmiany. Komórki tłuszczowe rozrastają się w nierówny sposób, przez co możemy zauważyć nierówności na skórze. Przyczyn jego powstawania jest wiele, m.in: zaburzenia hormonalne, czynniki genetyczne, zmniejszona aktywność fizyczna, nieodpowiednia dieta.

źródło:zdrofitowo.pl


Wyróżniamy podstawowe rodzaje cellulitu, takie jak:
-twardy- który dotyczy przede wszystkim młodych kobiet, jest to faza wstępna to powstania cellulitu, widać go tylko podczas ściskania skóry,
-miękki- u osób mało aktywnych fizycznie, zazwyczaj w średnim wieku, jest wtedy zauważalny nawet bez ściskania skóry,
-wodny- objawia się obrzękami i falami na skórze, można się go bardzo łatwo pozbyć poprzez dietę i aktywność fizyczną,
-obrzękowy- najbardziej poważny, ale rzadki, wymaga konsultacji z lekarzem, objawami są bóle nóg i opuchlizna.

Ponadto występują także cztery stopnie cellulitu:
1. Tak zwana pomarańczowa skórka, po ujęciu skóry w fałd.
2. Bladość i zmniejszenie elastyczności skóry.
3. Nieregularne zgrubienia, które tworzą się w tkance podskórnej.
4. Guzki większych rozmiarów, blada i wiotka skóra, bolesny.

Jak możemy zwalczyć cellulit? Przede wszystkim pracą własną, ćwiczeniami, aktywnością fizyczną i zbilansowaną dietą. Poza tym ważne jest używanie odpowiednich kosmetyków, bardzo pomocna w walce z nim jest kofeina. Dostępne są też różnego rodzaju zabiegi kosmetyczne, np. jonoforeza czy masaż próżniowy.

Pozdrawiam.


13 komentarzy:

  1. Tak... celulit to zmora. Sama się z nim trochę borykam, ale przyznam że nie spędza mi snu z powiek;)
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Całe szczęście, że nie mam cellulitu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja na szczęście nie posiadam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie jest, moja zmora. Muszę zabrać się za jakieś ćwiczenia

    OdpowiedzUsuń
  5. oj tak, zmora...i trudno sobie z nią poradzić ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cellulit jest tragiczny..dlatego cały czas trzeba dbać o siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja nigdy nie miałam cellulitu, teraz bardzo schudłam i mój tyłek wygląda okropnie :(

    OdpowiedzUsuń
  8. To podstępna struktura, mam kolezanki chude jak badyl a celulitu pełne pole...
    Wg mnie sport jest rozwiązaniem również i na to.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś miałam celulit,ale już nie mam, a wszystko dlatego,że zaczęłam ćwiczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na szczęście ja nie mam akurat aż tak dużego problemu z celluitem mam go troszkę i jak na razie mi nie przeszkadza :)

    OdpowiedzUsuń
  11. u mnie się niestety pojawił, ale już wracam do ruchu i niedługo zniknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. na szczęście jeszcze go nie posiadam ale jak wiadomo człowiek się starzeje i może sie to z czasem zmienic:(

    Buziaki:*
    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia