piątek, 6 października 2017

TRENING BRZUCHA

Która z nas nie marzy o pięknym, płaskim brzuszku z zarysowanymi mięśniami? Muszę przyznać, że u mnie brzuch był najłatwiejszą do wypracowania partią ciała. Nie trzymałam rygorystycznej diety i ćwiczyłam go od czasu do czasu, a mimo to cały czas prezentuje się zadowalająco w porównaniu do reszty ciała.




ps. środkowe zdjęcie to mój abs :) 

Przede wszystkim powinniśmy pamiętać o tym, że odżywiając się niezdrowo, nasz brzuch nigdy nie będzie taki, jakbyśmy sobie tego życzyli. Wyrobione dzięki treningom mięśnie pozostaną wtedy ukryte pod warstwą tłuszczu. Dieta jest więc pierwszym etapem, od którego należy zacząć drogę do mocnego ABS :)
Jeśli chodzi o trening, musimy zawsze poprzedzić go chociażby krótką rozgrzewką. Poniżej przedstawiam propozycję pojedyńczych ćwiczeń w brazkach:


Wiele osób żyje w przekonaniu, że katowanie się milionami brzuszków da nam zamierzony efekt. Niestety jest to błąd, bo jedno ćwiczenie nie zaangażuje wszystkich partii brzucha. Zaczynając trenować, niestety też myślałam w ten sposób.
Poniżej linki do treningów na youtube, które sama stosowałam/stosuję i mogę z czystym sumieniem Wam polecić:
Zdecydowanie mój ulubiony program. Krótki, ale bardzo skuteczny.
Drugi po Mel B ulubieniec, niech Was nie zmyli nazwa, że jest dla początkujących, moim zdaniem potrafi dać nieźle w kość.



Będąc w tym temacie nie sposób wspomnieć o dość popularnym swego czasu planie o nazwie
Aerobiczna 6 Weidera. Dotyczy on oczywiście brzuszka i pracy nad nim. Przez cały cykl wykonuje się 6 ćwiczeń, dodając liczbę serii i powtórzeń. 


Osobiście jakieś trzy lata temu przeszłam przez cały program, dlatego mogę podzielić się swoimi uwagami:
- efekty nie były jakieś super spektakularne, ale coś tam było widać
- program bardzo obciąża kręgosłup, dlatego nie jest dla wszystkich
- jest długi i monotonny, ciągle robi się te same nużące już podtórzenia, jedynie czas ćwiczeń się wydłuża.



Według mnie lepiej sięgnąć po podane wyżej filmy z ćwiczeniami, mieszać je między sobą, zmieniać kolejność i na pewno da nam to więcej frajdy oraz zapobiegnie monotonii. Dzięki różnorodności, ćwiczenia będą dla nas czymś przyjemnym i z pewnością przyniosą oczekiwane efekty. Trzeba też pamiętać, aby nie katować brzucha codziennymi ćwiczeniami, wystarczy ćwiczyć go nawet co trzy dni - każda część ciała potrzebuje przecież regeneracji. Nie zrażajcie się, jeśli dopiero zaczynacie i ciężko jest Wam zrobić nawet kilka brzuszków. Najważniejsza jest cierpliwość i chęć działania, reszta przyjdzie z czasem. Może macie jakieś swoje sprawdzone sposoby na brzuszek? Chętnie poczytam!






8 komentarzy:

  1. oj ten brzuch... zawsze spędza sen z powiek :p

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie planuje zacząć trening i twoje wskazówki mam nadzieję, że mi pomogą ;)

    https://jestemdami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że pomogę, będzie mi niezmiernie miło :)

      Usuń
  3. ja walczę ze swoim lenistwem ;) ale patrząc na te zdj odrazu sie motywuje. Mega

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam płaski brzuch, ale mięśnie by się przydało wyrobić właśnie, ale motywacji coś brak :)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  5. Super post, napewno się przyda:)

    http://diamontsfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ćwiczenia zapisuję :)
    Może się w końcu wezmę w garść i od jutra zacznę ćwiczyć moje sadełko :):)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia